2014 m. liepos 13 d., sekmadienis

Vilnius trips: Karoliniškės - Žalieji ežerai

„Vilnius trips“ - projekto „miniTrips“ dalis, kurioje dalinsimės kelionių pėsčiomis maršrutais Vilniuje. Visus juos pereiname ir įvertiname patys, o po to pateikiame Jums, su tiksliai nueitu keliu bei įvairiais pasiūlymais, todėl geru oru galėsite lengvai susiplanuoti maršrutą ne mintinai žinomomis senamiesčio gatvėmis, o per aplinkinius miesto rajonus, kur daugiau gamtos, mažiau žmonių, ir galima lengviau atsikvėpti nuo miesto šurmulio.

Pirmasis iš maršrutų, kurį pateikiame, tęsiasi per aštuonis sostinės mikrorajonus ir baigiasi ties karštomis vasaros dienomis daugelio mėgstama vieta - Žaliaisiais ežerais.

Karoliniškės

Kelionės pėsčiomis pradžiai patogi vieta - Karoliniškių stotelė, šalia Laisvės prospekto, kurioje stoja daug viešojo transporto. Pasukome pro gyvenamuosius namus šalia statomo prekybos centro iki „Karolinos“ viešbučio. Čia galimas pirmasis maršruto pasirinkimas - eiti iki „Maximos“ arba padaryti lankstą aplink viešbutį ir žingsniuoti šalia Karoliniškių kraštovaizdžio draustinio. Rekomenduojame pasirinkti antrą variantą. Pro ten keliauti nusprendėme ir patys.

Kelias pro Karoliniškes

Karoliniškių kraštovaizdžio draustinis

Tai nėra paprastas miškas miesto viduryje. Karoliniškių kraštovaizdžio valstybinis draustinis - viena iš seniausių saugomų teritorijų Vilniaus apylinkėse. Draustinis tęsiasi nuo Lazdynų iki pat Šeškinės ozo. Saugomos teritorijos plotas - 101,5 ha. Tiesa, tuomet, kai jis buvo įsteigtas, 1964-aisiais siekė 174 ha, tačiau sovietmečiu teritorija nebuvo labai saugoma ir dalis draustinio teritorijos buvo užstatyta gyvenamaisiais namais. Draustinio teritorijoje ne tik auga retos augalų rūšys, bet čia galima išvysti ir gana įspūdingą reljefą - ledyno tirpsmo upių žemėje išgraužtas vagas. O jei įspūdžių dar neužtenka, geriausias pasirinkimas - užlipti kiek aukščiau. Iš nedidelio ploto apžvalgos aikštelių atsiveria Neries vingio, Vingio parko bei jame stovinčios estrados vaizdas.

Vaizdas nuo vienos iš draustinio apžvalgos aikštelių

Ledyno tirpsmo upių vagos

Pražygiavus šalia Karoliniškių kraštovaizdžio draustinio esančiu keliu (jei turite laiko, būtinai užsukite ir į jį patį) pasiekėme I.Šimulionio gatvę. Nors daug kam gali pasirodyti, jog visą mikrorajono dalį supančioje gatvėje turėtų būti intensyvus eismas, kartais net reikia ilgokai palaukti norint išvysti pravažiuojančių automobilių. Eidami I.Šimulionio gatve pasiekėme ir kirtome Narbuto gatvę. Akyliau pasižiūrėjus į žemėlapį bei priėjus gatvės pasisukimą akivaizdu, jog virš Narbuto gatvės, maždaug ties stotele, buvo planuota pastatyti viaduką. Tiesa, tokių kalbų viešumoje kol kas nėra labai daug, tačiau sunku prognozuoti, ar tokie planai nebus įgyvendinti ateityje.

Per Viršuliškes ir Šeškinę

Pasukę link geležinių garažų ir juos praėję, eidami keliu netrukus pasiekėme ir Ąžuolyno gatvę. Kairėje - „Pramogų arena“ (kitaip žinoma „Ledo rūmų“ vardu), kur vyksta koncertai, renginiai, veikia ledo arena. Eidami į dešinę ir praėję šalia aptvertos „Vaikų kaimo“ teritorijos, priėjome „Lietuvos olimpinį sporto centrą“ bei Ozo gimnaziją. Keista, bet nedaugelis žino, jog šalia šių pastatų nuo 2000-ųjų yra kuriama olimpinių čempionų medžių alėja. Čia olimpiados medalininkai yra kviečiame pasodinti po vardinį savo medį.

Maršruto dalis per Viršuliškes link Šeškinės

Pasukome Ozo gatve link prekybos centro „Akropolis“. Jei ištroškote ar norite užkąsti, galite užsukti į prekybcentrį, kaip padarėme ir mes. Jei ne, tuomet turėtumėte išsirinkti vieną iš dviejų kelių - šaligatviu per Šeškinę iki Fabijoniškių arba per dar pakankamai neseniai sutvarkytą Šeškinės ozą. Šio trip'o metu patys pasirinkome pirmąjį kelią, nes antrasis jau per daug gerai pažįstamas, tačiau rekomenduojame keliauti būtent per Šeškinės ozą.

Nuo Šeškinės iki Fabijoniškių

Šeškinės ozas

Tai - dar vienas Vilniuje esantis gamtos paminklas, unikali ledynmečio laikotarpiu susiformavusio reljefo vietovė. 2013-aisias oze buvo sutvarkyti takai, įrengti suolai, informacinės lentos. Ši teritorija tapo gyvenamųjų namų apsuptu parku. Kiek paėjus pasiekiamas nedidelis, termokarstinės kilmės ežerėlis. Vieta mėgstama aplinkinių gyventojų - į šią ramybės oazę pailsėti daugiausia ateina Šeškinės bei Fabijoniškių gyventojai.

Termokarstinės kilmės ežerėlis Šeškinės ozo teritorijoje.

Keliuku pasukite link gyvenamųjų namų, S. Stanevičiaus gatvės. Mes keliavome link prekybos centro „Mandarinas“, tačiau nenorėdami nuklysti į kitą pusę galite žengti tiesiai iki Ateities gatvės. Po „Mandarino“ ir mes pasukome link rytų ir keliavome iki sankryžos su Baltupio gatve.

Pro Jeruzalės namus

Raudoni plytiniai daugiabučiai namai - ženklas, jog pasiekėte Jeruzalę. Per šį mikrorajoną žingsniavome link šiaurės rytų pusės, iki kol pasiekėme antrąjį pagrindinį kelionės tašką - „Iki“ parduotuvę. Aprašomu maršrutu trip'inome karštą dieną, todėl gailėjomės, jog šioje parduotuvėje nenusipirkome pakankamo kiekio vandens. Po šio kelionės taško artimiausias prekybos centras - už beveik 6 kilometrų kelio.

Kelias per Jeruzalę ir šalia Santariškių

Pasukę Jeruzalės gatve į šiaurę netrukus prieiname transporto žiedą. Šio žiedo viduryje skubių atvejų metu leidžiasi sraigtasparnis, atskraidinantis, pavyzdžiui, donoro organus į Santariškių klinikas. Pačias Santariškes palikę šone pasukome link kelionės tikslo Žaliųjų ežerų gatve. Tiesa, džiaugtis nereikėtų - patys ežerai dar pakankamai toli. Visų pirma reikia praeiti keliu pro Verkių regioninį parką (atskiras įrašas apie parką - ateityje, šioje „miniTrips“ erdvėje).

Iki ežerų

Žaliųjų ežerų gatve laukė truputį ilgesnis nei 5 kilometrų kelias. Takas pėstiesiems ir dviratininkams nutiestas arba pramindžiotas šalia gana judrios gatvės. Tiesa, kelyje labiau reikia saugotis dviratininkų - tai tikrai jų pamėgtas maršrutas. Dviratininkų beveik nebelieka prie posūkio į Kurklių gatvę, tačiau čia prasideda nebe toks geras kelias. Tenka eiti visai čia pat gatvės, o nuo posūkio į Gulbinų gatvę - kelkraščiu. Ypač atsargiems reikia būti prie nedidelio tilto virš upelio, kadangi pėstiesiems ant jo išvis nėra vietos. Tačiau už jo, galima sakyti, tikslas jau visai čia pat.

Eidami toliau būtume pasiekę Balsių sodus, tačiau keliavome ne ten, todėl prie „Maxima“ parduotuvės pasukę į šiaurę baigiame kelionę - Balsio ežeras netrukus jau buvo prieš mūsų akis.

Žalieji ežerai - kelionės pabaiga

Nuotolis pėsčiomis rekomenduojamu maršrutu - apie 17 kilometrų. Su mūsų nuklydimais į prekybos centrus bei kitų kelių pasirinkimais nuo Karoliniškių iki Žaliųjų ežerų nueitas atstumas buvo maždaug 19 kilometrų.

Atgal nusprendėme grįžti 36 autobusu iki Pramogų arenos stotelės, tačiau neiškentę spūsties autobuse (patikėkite, greitieji autobusai turbūt niekada nebūna tokie pilni), išlipome Jeruzalėje ir dar kartą perėjome per šį mikrorajoną. Viso per kelionę įžengėme ar šalia praėjome pro Karoliniškes, Viršuliškes, Šeškinę, Fabijoniškes, Jeruzalę, Santariškes, Verkius ir Balsius. Bendras nueitas kelias tądien viršijo 22 kilometrus.

Kelionės žemėlapis ->

0 komentarai(-ų):

Rašyti komentarą

NAUJIENA: „miniTrips“ gyvenviečių gidas!
Istorijos, lankytini objektai, žemėlapiai, geriausi maršrutai, atvykimo rekomendacijos ir dar daugiau apie Lietuvos gyvenvietes!